Photos make icons meaningful

Veröffentlicht von Ulf Schubert am


Screenshot: trnmag.com

The Technology Research news published a short article about the generation of semanticons.
„Staring at a screenful of identical icons is not the most efficient way to find the file you are looking for.
Researchers from Northwestern University are looking to remedy the problem with a system that automatically generates semanticons — image-based file icons that are easier to find and remember than ordinary icons.
(…)
Users recognized semanticons an average of 1.96 seconds faster than ordinary icons and performed a memory game more than 20 percent faster using semanticons than ordinary icons, according to studies by the researchers.“

Internetverweis

Photos make icons meaningful

Kategorien: Icon Design

Ulf Schubert

Ulf ist Experte für Customer/User Experience, Design Management und Touchpoint Management. Er ist bei DATEV als Senior Head of UX & Touchpoint Experience für das Produktdesign der DATEV Produkte und die Customer Experience an allen Kunden-Kontaktpunkten der DATEV verantwortlich. Davor hat er mit seiner Agentur openeyes bzw. später bei SirValUse Unternehmen, wie z.B. eBay, Microsoft, OTTO, Axel Springer und MINI, zu User Experience, Innovation und Design beraten. Er engagiert sich über Bitkom und German UPA für bessere digitale Produktgestaltung in Deutschland. Er teilt seine Erfahrungen über Vorträge auf Konferenzen und Trainings.