The Design of Sites. Patterns for Creating Winning Websites

Veröffentlicht von Ulf Schubert am

Amazons Beschreibung

Praise for the second edition of The Design of Sites „In my worldwide IBM marketing role, I have the benefit of working with some of the finest international interactive agencies and internal Web teams. As I read The Design of Sites, [I see] the insight from years of professional advice has been put to paper. Nowhere have I seen such a practical, effective, and easy-to-use book to solve and avoid Internet design issues. I keep a copy of the book handy to remind me of the things I forgot and to gain fresh perspectives. It never fails to deliver.“ -John Cilio, marketing manager, IBM System x & z Storage Synergy „The Design of Sites artfully brings forward the original intent of Christopher Alexander’s pattern language into the user experience design arena. It is a valuable and comprehensive reference.“ -George Hackman, Jr., senior director of User Experience for User Interface Guidelines, Patterns and Standards, Oracle Corporation“The Design of Sites is one of the best tools I have in my usability toolbox. [These] Web UI design patterns make it easy for me to show my clients how to get the most usability bang for their buck.“-Claudia Alden Case, usability consultant and interaction designer

Meine Empfehlung

Schon der Vorgänger dieses Buches „Design of Sites: Patterns, Principles, and Processes for Crafting a Customer-Centered Web Experience“ war lesenswert. Er beinhaltet u.a. nützliche Beschreibungen von anerkannten Bedienmustern für eCommerce Webseiten mit prominenten Beispielen. Mein Fazit: Nützlich und empfehlenswert.

Literaturverweis

van Duyne , D. K. / Landay, J. / Hong, J. (2006): The Design of Sites, Prentice Hall

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Kategorien: Buchempfehlungen

Ulf Schubert

Ulf ist Experte für Customer/User Experience, Design Management und Touchpoint Management. Er ist bei DATEV als Senior Head of UX & Touchpoint Experience für das Produktdesign der DATEV Produkte und die Customer Experience an allen Kunden-Kontaktpunkten der DATEV verantwortlich. Davor hat er mit seiner Agentur openeyes bzw. später bei SirValUse Unternehmen, wie z.B. eBay, Microsoft, OTTO, Axel Springer und MINI, zu User Experience, Innovation und Design beraten. Er engagiert sich über Bitkom und German UPA für bessere digitale Produktgestaltung in Deutschland. Er teilt seine Erfahrungen über Vorträge auf Konferenzen und Trainings.